اموزش عیب یابی و تعمیر تاچ پد لپ تاپ

اموزش کامل نحوه عیب یابی و تعمیر تاچ پد لپ تاپ

اموزش عیب یابی و تعمیر تاچ پد لپ تاپ

تاچ پد لپ تاپ

یکی از اساسی ترین اجزای لپ تاپ ، تاچ پد لپ تاپ هست . چرا که از آن به عنوان ماوس بر روی سیستم استفاده میگردد . تاچ پد لپ تاپ یک صفحه ی کوچک در پایین صفحه کلید لپ تاپ هست که با حرکت دادن انگشت بر روی آن ، مکان نما موس در روی صفحه به حرکت در میاید و شما می‌توانید به آنچه که می خواهید درون صفحه ی نمایش دسترسی پیدا کنید .

در بعضی از مدل های تاچ پد ، در پایین آن در کلید دیده میشود که از آن به عنوان کلیک های لفت و رایت ماوس استفاده میگردد . تعمیر تاچ پد لپ تاپ یکی از قطعاتی که ممکن است در لپ تاپ های مورد استفاده دچار اشکال گردد و کاربر را با دردسر مواجه سازد، تاچ پد میباشد. در صورت خرابی تاچ پد، لپ تاپ دیگر قادر به تشخیص حرکت و موقعیت انگشت کاربر نخواهد بود و برخلاف قبل، به دستورات کاربر پاسخی نخواهد داد.

در صورتی‌ که که تاچ پد کار نکند، احتمالاً این موضوع برای کاربر –به ویژه کاربری که عادت به استفاده از موس ندارد- دردسرساز باشد چون کار با لپ تاپ بسیار دشوار و کند میشود. اشکالات پیش آمده در تاچ پد لپ تاپ به هر دلیل که باشد، تعمیر درست و اصولی آنها، صرفاً با مراجعه به یکی مرکزها تخصصی و مجاز در حوزه تعمیرات لپ تاپ محقق میگردد.

مرکز اورژانس کامپیوتر یکی از مراکز پیشرو و متخصص در حوزه تعمیرات لپ تاپ است که با حضور در آن می توان تخصصی ترین سرویس های بهسازی، سرویس و تعمیر تاچ پد لپ تاپ و بقیه قطعات مرتبط با این دستگاه را دریافت نمود.

عیب یابی و تعمیر تاچ پد لپ تاپ

عمل نکردن تاچ پد لپ تاپ ممکن است ناشی از وجود برخی اختلالات نرم افزاری و یا سخت افزاری در دستگاه باشد. دلایل کار نکردن تاچ پد لپ تاپ چه سخت افزاری و چه نرم افزاری باشد، عموماً قابل رفع است و غالباً با اندک دستکاری مرتفع می شود. در بخش آتی برخی از روشهای موثر در تعمیر تاچ پد لپ تاپ ارائه خواهند گشت. غالب راه حل های ارائه شده مرتبط با زمانی است که اشکال ایجاد شده مرتبط با تنظیمات دستگاه (نرم افزاری) میباشد و منشاء سخت افزاری ندارد. در صورتی که راهکار های ارائه شده در بخش زیر اِعمال شده اما مشکل کار نکردن تاچ پد همچنان پابرجا بود می توانید به واحد تخصصی تعمیر تاچ پد لپ تاپ واقع در مرکز اورژانس کامپیوتر  مراجعه نمایید و اشکالات سخت افزاری این بخش از دستگاه را برطرف سازید.

تعمیر تاچ پد لپ تاپ؛ راه حل 1

نخستین قدم در تعمیر تاچ پد لپ تاپ آن است که سیستم خود را ری‌استارت کنید. در نخستین گام، بهتر است از ایراد نداشتن سیستم عامل مطمئن گردید زیرا این احتمال وجود دارد که سیستم‌عامل لپ تاپ شما هنگ کرد‌ه باشد؛ در صورت هنگ کردن، لپ‌تاپ نسبت به دیگر اجزای سخت‌افزاری عکس‌العملی از خود نشان نخواهد داد.

برای اطمینان از هنگ کردن دستگاه، کافی است یکی از دکمه‌های صفحه‌‎کلید را فشار دهید؛ اگر سیستم‌عامل نسبت به دکمه‌های صفحه کلید بی‌تفاوت بود، لپ‌تاپ شما هنگ کرده است. برای رفع این مشکل –یعنی هنگ کردن دستگاه-، باید لپ تاپ خود را ری‌استارت نمایید. در صورت رفع نشدن مشکل پروسه بعد را ادامه دهید.

تعمیر تاچ پد لپ تاپ

تعمیر تاچ پد لپ تاپ؛ راه حل 2

برای دسترسی به تنظیمات تاچ پد، کلیدهای Windows و S صفحه‌کلید را هم‌زمان نگه‌ داشته و سپس در بخش جستجو، عبارت change mouse settings را وارد نمائید. به تنظیمات تاچ پد و یا ماوس لپ‎تاپ خود وارد شده و در صفحه باز شده، می بایست جلوی عبارت Devices تاچ پد لپ‌تاپ شما قرار گرفته باشد؛ اگر تاچ پد لپ تاپ خود را مشاهد نکردید، تاچ پد را انتخاب کنید. در صورت نیاز می توانید به خواست خود گزینه های مربوط به تاچ پد را تغییر دهید. در صورت تداوم این اشکال جهت تعمیر تاچ پد لپ تاپ پروسه بعد را امتحان کنید.

تعمیر تاچ پد لپ تاپ؛ راه حل 3

راه حل سوم ما برای تعمیر تاچ پد لپ تاپ آن است که تاچ پد لپ‌تاپ خود را غیرفعال و مجددا فعال نمایید. دقت داشته باشید که برای این کار نیاز به استفاده از یک موس جانبی دارید. اگر همچنان تاچ پد لپ‌تاپ شما با ایراد مواجه میباشد، باید برروی آیکون مربوط به آن در بخش Device Manager که در بخش پیشین شرح داده شد، راست کلیک نمایید و آنرا غیرفعال و در مرحله بعد فعال کنید.

تعمیر تاچ پد لپ تاپ؛ راه‌حل 4

در صورتی که پیاده سازی مراحل فوق منجر به تعمیر تاچ پد لپ تاپ شما نشد می‌توانید درایور تاچ پد را به‌روزرسانی کنید. بعلاوه با مراجعه به بخش Device Manager لپ‌تاپ می توایند اطلاعات نسبتاً خوبی از مشکلات احتمالی پیش آمده کسب نمایید. مثلا اگر در کنار آیکون یکی از قطعات سخت‌افزاری در Device Manager علامت تعجب زرد یا قرمز وجود داشته باشد، بدان معناست که دستگاه با یک مشکل نرم‌افزاری و یا این که سخت‌افزاری روبرو گشته است .

در اینصورت برای تعمیر تاچ پد لپ تاپ، به My Computer در ویندوز‌۷ و ۸ و یا This PC در ویندوز ۱۰ وارد شده و سپس از نوار بالا، برروی Manage کلیک نمائید. در پنل Computer Management، به Device Manager مراجعه کرده و سپس برروی Mice and other pointing devices دابل کلیک کنید. در ادامه جهت تعمیر تاچ پد لپ تاپ بر روی تاچ پد خود دوبار کلیک نموده و سپس از پنجره باز شده، به سربرگ Driver مراجعه‌کنید. سی‌ دی درایور های لپ‌تاپ خود را در DVD Rom قرار داده و سپس در سربرگ Driver برروی Update Driver کلیک نمائید. اکنون با طی کردن مراحل نصب دستی درایور، احتمالا مشکل تاچ پد لپ‌تاپ شما برطرف خواهد شد. در‌صورتی‌که به اینترنت پرسرعت دسترسی دارید، میتوانید به طور آنلاین نیز این کار را انجام دهید.

اموزش تعمیر تاچ پد لپ تاپ

تعمیر تاچ پد لپ تاپ؛ راه حل 5

اقدام پنجم ما برای تعمیر تاچ پد لپ تاپ مربوط به بخش بایوس است . در این مرحله می بایست از فعال بودن تاچ پد در بخشCMOS یا این که همان بایوس مطمئن شوید. در صورت غیرفعال بودن تاچ پد در بخش بایوس بایستی لپ تاپ خود را خاموش و روشن نمایید. پس از این کار بر اساس الگوی ارائه گردیده از سوی شرکت سازنده دستگاه در دفترچه راهنمای کاربر، سیستم خود را به تنظیمات بایوس وارد کرده و سپس در تنظیمات مرتبط با قطعات سخت‌افزاری، از فعال‌بودن تاچ پد اطمینان حاصل نمایید. در صورت نیز به راهنمایی و اطلاعات بیشتر جهت وارد شدن به تنظیمات بایوس، می توانید در گوگل، عبارت «وارد شدن به بایوس در لپ تاپ» را جستجو فرمائید.

تعمیر تاچ پد لپ تاپ؛ راه‌حل 6

در صورت پیاده سازی تمامی راهکار های فوق و عدم تعمیر تاچ پد لپ تاپ می‌توانید راه حل و پیشنهاد پایانی ما را امتحان کنید. مرحله آخر تعویض سیستم‌عامل با یک نسخه سالم‌تر میباشد. یکی از دلایل دیگری که می‌توان برای کارنکردن تاچ پد عنوان کرد، خراب بودن فایل‌های سیستمی است . برای رفع آن، کافی‌ست که سیستم‌عامل لپ تاپ خود را به روزی که تاچ پد از کار نیافتاده بود، ری‌استور نمایید.

همینطور میتوانید با استفاده از DVD سیستم‌ عامل فعلی‌ تان، این مشکل را برطرف نمائید. امید است که با انجام راهکار های پیشنهاد داده شده ایراد کار نکردن تاچ پد لپ تاپ شما رفع شده باشد. در صورت عدم رفع این مشکل می‌توانید جهت بررسی تخصصی دستگاه با مرکز اورژانس کامپیوتر مراجعه نمایید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 8 میانگین: 4.6]

    Leave Your Comment

    Your email address will not be published.*

    Call Now Button
    تمـاس با مــا

    09128894215