اورژانس کامپیوتر

تعمیر کامپیوتر با مشکلات سخت افزاری و مشکلات نرم افزاری

تعمیر کامپیوتر ها با دو ایراد اساسی مواجه می شوند:

1-نقص‌ سخت افزاری

تعمیر کامپیوتر این نقص‌ معمولاً به سخت افزار کامپیوتر ها دارای ربط می‌گردد مشقت بار افزاری مثل مادربرد سوکت های usb هارد دیسک مبداء تغذیه پاور رشته مشکلات سخت افزاری معمولاً به دلیل ضربه خوردن تولید می گردند پس از لپ تاپ خود و کامپیوتر خود به توجه مواظبت نمایید تا در تعمیرات کامپیوتر دچار خلل نشوید .

سعی فرمائید لپ تاپ و خود را در مکان مناسب حفظ فرمایید که از حیث معیار درجه مناسب دما و نبودن رطوبت در محل مطمئن شوید تا نیازی به تعمیر نداشته باشید.

مهمترین قسمت سخت افزاری یک کامپیوتر و لپ تاپ برد آن می باشد مادربرد لپ تاپ از قسمت های مختلفی درست شده است

معمولاً برد لپ تاپ و یا کامپیوتر با وجود عملکرد های متفاوت با مسیردهی قطعات تحت هر لایه از آلیاژ می باشد و همگی قطعات مثل ‏i/o,usb , چیپ ها, اسلات های رم مدار باطری , مدار هارد دیسک و بقیه قطعات بر روی برد تعبیه شده می باشد بعضی از قطعات دیگر مثل هارد دیسک یا عمودی نیز به پیروزی وصل میگردند به گونه ای که مدار هارد دیسک روی برد سوار میگردد و برای ذخیره کردن اطلاعات باید یک هارد را به برده ساتای موجود بر روی برد وصل کنیم همگی قسمت های سخت افزاری یک سیستم به این رخ فراهم می‌گردد توجه داشته باشید که برای راه‌اندازی یک سیستم کامپیوتری می بایست دو قسمت داشته باشیم:

۱ _سخت افزار سیستم

۲_ سیستم عامل که مهم‌ترین قسمت نرم‌افزاری سیستم را تشکیل می‌دهد.

برای تعمیر کامپیوتر باید این نکته را مد لحاظ داشته باشید که معمولا مشقت بار نرم افزار کامپیوتر و یا لپ تاپ را به کارخانه خالق کامپیوتر و لپ تاپ بر روی همدیگر اسمبل می‌کند.

اگر شما میخواهید کامپیوتر و یا لپ تاپ خرید بکنید بایستی به قسمت سخت افزار آن توجه نمائید و برای اینکه متوجه شوید چه سخت افزاری نیاز دارید باید از خود سوال کنید که می خواهم با کامپیوتر و لپ تاپ چه کارهایی انجام دهم و بسته به نیاز خود به کامپیوتر و لپ تاپ دشوار افزار مناسب با کار خود را تعیین نمائید

بایستی قطعاتی به کارگیری کنیم که تکمیل کننده یکدیگر باشند و برد کامپیوتر از آن پشتیبانی کند ممکن می باشد بعد از مدتی استعمال از کامپیوتر و لپ تاپ نیاز به تعمیر کامپیوتر داشته باشید و یا با سوختگی قطعی مواجه باشید.

پس بخواهید کامپیوتر خود را ارتقاء دهید باید بدانید که شاید نیاز باشد با افزایش دادن یک قطعه بقیه قطعات کامپیوتر را نیز افزایش داده تا نظاره گر بالا رفتن کارایی کامپیوتر باشید بعد از گزینش کردن سخت افزار مناسب بایستی به فکر انتخاب نرم‌افزار باشید به غیر از سخت افزار و نرم افزار کامپیوتر ها در بین افزار هم دارا هستند معمولا کارخانه‌هایی که مادربرد لپ تاپ و کامپیوتر را میسازند بین افزار روی یک آی سی برنامه ریزی می کنند و آی سی روی برد نصب می کنند به‌این ic آی سی بایوس یا به اصطلاح بایوس میگویند.

2-نقص‌ نرم افزاری

مشکلات نرم‌ افزاری معمولا به سیستم عامل کامپیوتر شما مرتبط میگردد در حالتی که فکر‌ می کنید‌ تعمیر کامپیوتر احتیاج دارید ممکن می باشد نقص‌ نرم افزاری باشد و سخت افزار کامپیوتر شما اسیب دیده باشد یکی‌از مهم‌ترین سیستم استدلال ویروس های کامپیوتری میباشند در شرایطی که احساس می‌کنید که کامپیوتر شما ویروسی شده است و نیاز به ویروس یاب آپ تو دیت برای ویروس یابی سیستم تان دارید می‌توانید این عمل را به کارشناسان دیجیتال بسپارید بهترین سرویس دهنده تعمیرات pc پایتخت است. مهمترین قسمت نرم افزاری یک کامپیوتر بخش سیستم عامل کامپیوتر می باشد سیستم عامل برنامه ای است که وظایف رابین قطعات سخت افزار تقسیم مینماید و به هر قطعه دستور میدهد که چه کاری را انجام دهد میان افزار نیز یک آیسی برنامه ریزی شده است که دربین مشقت بار افزار کامپیوتر و نرم افزار کامپیوتر ارتباط برقرار می نماید.

از سیستم عامل های دارای اسم و رسم و محبوب بین کاربران ویندوز مکینتاش لینوکس می قدرت مثال زد در شرایطی‌ که کامپیوتر را مشابه بدن آدم بدانیم سخت افزار شبیه بدن یک انسان و نرم‌افزار مغز انسان می باشد در صورتی مغز وجود نداشته باشد جسم ما توان حرکت ندارد و حتی نمی تواند هیچ کاری را به درستی انجام دهد حتی اگر کل بدن نیز سالم باشد پس در کامپیوترها نیز درصورتی که نرم افزاری وجود نداشته باشد نمی توانیم از سخت افزار استعمال کنیم پس در بخش نرم افزار نیز بسیار حائز اهمیت می باشد.

سیستم عامل یک رابط با فضای گرافیکی برای کاربر می باشد که بتواند راحت تر از کامپیوتر استفاده کند اما باید سیستم دلیل مناسب با سخت افزار کامپیوتر تان را استعمال نمایید تا بتوانید به کار گیری مناسب از کامپیوتر تان داشته باشید. نکته ای را که برای تعمیر کامپیوتر بایستی مد نظر داشته باشید این می باشد که معمولاً عوامل خارجی می‌توانند به سیستم شما اسیب بزنند و برای شما ایراد ساز بشوند.

پس بایستی سیستم خود را در عوض ویروس ها و بد افزارها حفظ نمایید اعتنا داشته باشید که ساده ترین روش برای وارد شدن ویروس ها به سیستم متصل کردن ابزارهای ذخیره سازی مثل پیکان به سیستم تان است پس کارایی فرمایید قبلی از گشودن آن ها بوسیله یک آنتی ویروس آن قطعه ذخیره سازی را ویروس یابی فرمائید حتی ممکن است فایل هایی که از اینترنت دانلود می‌کنید نیز ویروسی باشند و در صورتی‌که برخی از اطلاعات شما ویروسی شوند نتوانید حتی دیگر به اطلاعات خودتان دسترسی داشته باشید در صورتی بدین مشکل برخوردید برای تعمیر کامپیوتر خود باید هارد دیسک خود را به وضعیت ریکاوری هارد ببرید.

یکی از دیگر از ایرادات تعبیر و تفسیر سی شدن سیستم ارور بلو پیج blue screen of dead که با مطالعه این نوشته‌علمی با طرق از فی مابین بردن آن آشنا می شوید.

ممکن می باشد با فشار دادن دکمه پاور، کامپیوتر روشن نشود او‌لین راهکار این است که از متصل بودن سیم برق به کامپیوترتان مطمئن شوید یک سوئیچ در پشت کامپیوتر موجود هست مطمئن شوید

که منشا تغذیه به مادربرد متصل می باشد. کابل برق فلاپی را آنالیز فرمایید اگر بعداز وصل کردن تمام این سی م ها باز هم کامپیوتر روشن نشد تمامی قطعه ها به غیر از کابل برق ، سیم دکمه پاور و کارت گرافیک و رم و سی پی یو بقیه را مستقل فرمایید در شرایطی‌که مجدد سیستم بالا نیامد یک یا دو قطعه از سیستم شما خراب می باشد و به احتمال زیاد مادربرد و یا مبداء تغذیه کامپیوتر شما نیاز به تعمیر کامپیوتر دارد.

درصورتی که کامپیوتر روشن میشود اما بوق نمی زند یا بالا نمی آید اولیه همگی اتصالات را بررسی کنید اگر‌که درست نشد مانند نحوه قبلی کلیه چیز را به غیر از گروه دکمه پاور کارت گرافیک خیال سی پی یو از مادربرد جدا نمائید و دوباره امتحان فرمائید. در حالتی که کامپیوتر مقدمه به فعالیت کرد هر بار یکی از قطار را وصل فرمائید و دوباره کامپیوتر روشن کنید تا‌زمانی‌ که متوجه شوید کدام قطعه باعث روشن شدن کامپیوتر می‌شود در این‌حالت نیز احتمالاً یک یا دو قطعه معیوب دارید.

کامپیوتر روشن میگردد و پی در پی بوق میزند و بالا می آید باید در‌این‌حالت‌ تست نمایید که آیا حافظه رم شما به صحت نصب شده است یا نه یک بار آن را از سوکت خارج کنید و دوباره جا بزنید. سیستم روشن می‌شود پی در پی بوق می‌ زند بالا نمی آید در این صورت سعی نمائید که کارت گرافیک را چه فرمائید که روی اسلات agp وصل شده است یا نه حتی اگر واحد سنجش پاره ای از کارت گرافیک نیز خارج باشد سیستم بالا نمی آید یکسری نقص‌ دیگر هم میباشد که بوسیله بخار می توان به آن پی برد البته دو نقص‌ بالا شایع ترین نقص‌ می‌باشند.

در حالتی که کامپیوتر شما موقع نصب سیستم ادله یک کدام از علت های آن می توان گرمای سی پی یو باشد ارزیابی کنید که آیا فن سی پی یو به خیر فعالیت می نماید یا نه و یک قطعه آلومینیومی که روی سی پی یو نصب شده به رنگ مشکی می باشد آیا به درستی نصب شده و هم سطح سی پی یو به صورت موازی می باشد یا نه و مطمئن شوید از این که هیت سینکی استعمال می کنید که ساخته خالق cpu شما است هیت سینک در‌صورتی‌که به درستی نصب شود بیش از آنچه نیاز است خنک کاری می‌کند.

اختلال زیاد در سیستم عامل همراه با ورقه آبی رنگ دارید ممکن می باشد خطاهای در زمانی که فایل های ستاپ را کپی می کنید به وجود بیاید معمولاً در ویندوزهای ۲۰۰۰ و xp احتمال وجود نقص‌ در خاطر رم شما موجود هست ممکن است حتی نقص‌ از هارد دیسک شما باشد در حالتی‌که غلط ها همپا با برگه آبی رنگ است که در آنها page fault به چشم می خورد مطمئناً ایرادات حافظه رم شماست.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

    Leave Your Comment

    Your email address will not be published.*

    Call Now Button
    تمـاس با مــا

    09128894215