طریقه عیب یابی و تعمیر کیس کامپیوتر

طریقه عیب یابی و تعمیر کیس کامپیوتر pc case

طریقه عیب یابی و تعمیر کیس کامپیوتر

طریقه عیب یابی و تعمیر کیس کامپیوتر :

کیس کامپیوتر ممکن است یک روز که می‌خواهید سیستم خویش را روشن نمایید، متوجه شوید که کامپیوتر روشن نمی‌شود. او‌لین چیزی که از ذهنیت شما میگذره این میباشد که، «چطور بفهمم خلل کیس چه می باشد؟»

این اتفاق معمولاً برای بیشتر کسانی که با کامپیوتر فعالیت می کنند می‌ افتد، ولی فکر کنید که شما فعالیت خیلی ضروری با سیستم دارید و کامپیوتر در آن لحظه روشن نشود، برای رفع نقص‌ روشن نشدن کامپیوتر صد رد صدً لازم وجود ندارد که یک تعمیرکار فن‌ای باشید. در ۹۰ درصد مواقع شما خودتان می‌توانید کیس کامپیوترتان را تعمیر فرمائید. درین نوشته ی علمی می‌خواهیم رویه های عیب یابی سیستم و رفع خلل آن را برای شما توضیح دهیم.

این نوشته‌ی علمی تنهاً برای متخصصین تعمیر عمل صحیح نشده می باشد لازم وجود ندارد که تخصص خاصی دراین مورد داشته باشید این مورد ها یکی ابتدایی ترین ایرادات یک کامپیوتر میباشد پس شاید از نگرش متخصصین تعمیرکار یک نوشته‌ی‌علمی ابتدایی به حیث رسد و شما استفاده کننده کامپیوتر خیلی شل می توانید تعمیر کیس کامپیوتر خویش را انجام دهید.

۲ اصطلاح برای تعمیر کیس کامپیوتر موجود است:

1-خاموش 2-روشن

اصطلاح dead در فساد گونه خاموش، یعنی اینکه کیس کامپیوتر در وضعیت خاموش میباشد و اصطلاحاً مرده میباشد و روشن نمیشود. او‌لین نکته خیلی مهم پیشین از آغاز به تعمیر کیس کامپیوتر و هر سیرتکامل عیب یابی این میباشد که به گارانتی کیس دقت کنیم که در حالتی که کیس هنوز مشتمل بر گارانتی می‌گردد از گارانتی آن به کارگیری کنیم.

دقت داشته باشید که در‌صورتی‌که برای تعمیر کیس کامپیوتر کیس را گشوده فرمایید قابلیت و امکان دارااست که گارانتی مشتمل بر کیس نشود. مرحله بعدی آنالیز کردن برق کابل سیستم کامپیوتر میباشد که آیا برق به کابل پاور و منشا تغذیه کیس میرسد یا این که خیر مرحله سپس بررسی کردن برق خویش پاور و یا این که به عبارتی مبداء تغذیه میباشد برای این عمل در کیس را باز نمائید و دنبال کابل پهناور که حدوداً از ۲۰ تا ۲۴ مبنا داره بگردید و درون کیس پیداش کنیم کابل را از سوکت مادربرد غیر وابسته کرده سیم سبز و یکی‌ از سیم های مشکی را به همدیگه متصل نمایید با این فعالیت شما، حرفه power روشن می گردد در صورتیکه که روشن شد می بایست به سراغ بایوس سیستم برویم ما در اینجا بایستی جامپر cmos clear رو بیابیم این جامپر معمولاً یا این که دو مبنا داره و یا این که سه اساس، می بایست بوسیله یک جسم رسانا مانند نوک پیچ گوشتی جامپر های متبوع رو یک توشه اتصال بدیم با این فعالیت داده ها setup به طور سوله ای در میاد. و بعد از آن آزمایش فرمائید که آیا روشن می شود یا این که خیر؟

طریقه تعمیر کیس کامپیوتر

در حالتی‌که این مرحله اوکی بود بایستی تمام قطعه های روی مادربرد از قبیل رم، سی پی یو، مودم، هارد دیسک، کارت گرافیک، دی او دی رایتر، کارت tv و هر قطعه دیگه ای که به اسلات های pci وصل گردیده به غیر از کابل دیتا و تغذیه را از روی مادربرد بیرون فرمائید و آزمایش نمایید سیستم پس از هربار که روشن شد قطعه را که آزمایش کردیم را وصل میکنیم و سراغ قطعه بعدی می‌رویم تا قطعه معیوب را پیداکنیم. اگر که قطعه را پیدا کردید می‌توانید سراغ یک تعمیرکار سخت افزار کامپیوتر بروید ولی در تارنما اورژانس کامپیوتر می‌توانید فرم پر فرمایید کارشناسان کارشناس اورژانس کامپیوتر با شما تماس میگیرند و هماهنگی های لازم برای تعمیر سیستم شمارا انجام میدهند کارشناسان ما حتی برای تعمیر کیس کامپیوتر شما در محل نیز مراجعه مینمایند.

شرایط بعدی تعمیر کیس کامپیوتر ، شرایط روشن هنگامی که سیستم روشن میگردد در رخ نداشتن تصویر یا این که بوق زدن کیس متوجه می شویم که سیستم مشکل دار است

اولی عمل عیب یابی سیستم میباشد ۱ چنانچه سیستم بوق زد بایستی شرایط بوق سنجیده شود. ۱ بوق کشیده به بازه زمانی ۳ الی ۴ ثانیه به طور متداوم یا این که اینکه بوق کمتر از یک ثانیه متوالی در‌این‌صورت متوجه می شویم که سیستم یا این که حاد گردیده یا این که آلوده شده‌است. اولی کاری که می بایست بکنید این میباشد که رم را از جایش بیرون فرمائید و با یک تکه صفحه اساس هایش را با اعتنا پاک نمایید و آن‌گاه هم در جایگاهش قرار دهید قبلی از این که رم را در بیاورید بدون نقص به طریق ی قرارگیری آن توجه فرمائید

که مبادا رم را برعکس باطن سوکت قرار دهید در حالتی‌که رم به دو بخش تبدیل شود یک قسمت مدام بزرگتر از بخش دیگر میباشد نخستین اساس ها را از هم گشوده نمایید و سپس رم رو باطن سوکت قرار دهید پس از این که رم را درون سوکت خودش قراردادید دو طرف کناره رم را با دو انگشت شست فشار دهید تا این که بدون نقص در سوکت جا بیفتد.

شرایط فعلی وقت آزمایش میباشد شرایط بعدی به صورتی میباشد که اولی بوق از 3 تا ۴ ثانیه ارتفاع میکشد و آن‌گاه دو بوق کوتاه پشت سرهم زده می‌شود

دراین‌صورت اختلال از کارت گرافیک میباشد و می بایست مانند دراوردن رم، کارت گرافیک نیز از جایش در بیاید و خدمت شود و سپس هم آزمایش شود اعتنا داشته باشید که اسلات آبی‌رنگ در مادربرد محل قرار دریافت کردن کارت گرافیک میباشد و ولی بوق زدن به دوران یک ثانیه متواتر این وضعیت بوق زدن وقتی پیش می‌آید

که ما پردازنده مرکزی غیر استاندارد روی مادر برد نصب کرده باشیم معمولاً ما این ایراد را در مادربردهای ایسوس داریم. میرسیم به وضعیت بعدی که سیستم روشن میشه البته تصویر ندارد در این صورت هم بایستی تمام پروسه نقل شده پیشین را اجرا کرد به بیش تر ریست کردن پیکربندی بایوس بوسیله جامپرclear cmos و آزمایش کردن دوباره آن، یک نکته در باب لامپ پاور مادربرد میباشد که در صورتی خیلی ضعیف روشن باشد

و سیستم بالا نیاید احتمال نقص‌ از خویش مادر برد و یا این که مرجع تغذیه می‌تواند باشد اضافه در کامپیوتر های کهنه چشم گردیده که یک کدام از خازن های مادربرد ترکیده میباشد و مایع درونش به خارج نشت کرده و سبب اشکالاتی از این دست شده‌است. پس مادربرد خویش را باز نگری نمایید و ملاحظه کنید که آیا آرم‌ای از یک خازن متورم پیدا می کنید یا این که خیر؟

تعمیر کیس کامپیوتر

ممکن است فقط بالای آن باز باشد شاید مایع قهوه ای رنگی روی مادربرد ببینید و شاید هم خازن فقط یکم باد کرده باشد اگر نشانه ای از مشکل خازن پیدا نکردید باید منبع تغذیه را تست کنید منبع تغذیه یا همان   power در کنار هارد درایو و فن از قطعه هایی است که خیلی دچار خرابی میشود که مشکلات آن بیشتر ناشی از داخل خود منبع تغذیه است.

اگر خازنها دچار مشکل شده اند به هیچ وجه نباید فکر تعمیر پاور خراب باشید تنها راه نتیجه گیری تعویض منبع تغذیه است زیرا اگر هم که خراب باشد ممکن است ولتاژ بالایی درونش ذخیره شده باشد اما راه های شناسایی یک منبع تغذیه خراب چیست یکی استفاده از منبع تغذیه جایگزین و روش دیگر نصب همین منبع تغذیه روی یک کیس دیگر است اگر کامپیوتر دیگری در دسترس است این منبع تغذیه را درون کیس دیگر بگذارید و تست کنید.

در صورت انجام دادن تمام پروسه قبلی و تعمیر نشدن کیس کامپیوتر بایستی بدون شک به تعمیرگاه سخت افزاری اورژانس کامپیوتر مراجعه نمایید، در وب سایت https://computer115.com/ مشکل سیستم خویش را تثبیت نمائید فورا تعمیرکاران با شما تماس می گیرند و شما را راهنمایی می‌کنند . در صورت نیاز به منزل شما مراجعه می کنند و سیستم شما را در محل تعمیر می نمایند با دقت به دزدی داده ها ، تعمیرات در محل یکی اسوده ترین نحوه هاست..

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 2]

    Leave Your Comment

    Your email address will not be published.*

    Call Now Button
    تمـاس با مــا

    09128894215